Q&A

Adrian pyta

"Witam serdecznie :) Mam 16 lat (wkrótce 17) i chciałbym zrobić całą 6-tkę Weidera ale jest jeden problem. Mam 167 cm wzrostu i czy te ćwiczenia nie zatrzymają mi wzrostu..? Proszę o odpowiedz ;) pozdrawiam serdecznie :)"

 

Wzrost mięśni i wzrost siły mięśniowej u chłopców następuje od 16 do 18 roku życia. Aktywność fizyczna wskazana jest w każdym wieku, sprzyja zdrowiu i procesowi wzrastania. Podejmowanie w ramach wypoczynku różnego rodzaju ćwiczeń i dyscyplin sportowych zapobiega powstawaniu chorób, wpływa na metabolizm organizmu. Szóstka Weidera jest jednym ze sposobów spalania tkanki tłuszczowej i budowania silnych mięśni. W połączeniu z ćwiczeniami kardio (bieganie, pływanie) może dodatkowo wzmocnić cały organizm i pozytywnie stymulować jego wzrost.

 

Dominik pyta

"Czy 6 weidera spala tłuszcz? Bardzo poważnie się nad rozpoczęciem 6 weidera, żeby sprawić swój brzuch płaskim, który aktualnie jest zaniedbany i przez niego wyglądam znacznie grubo. Proszę o odpowiedź,"

 

Szóstka Weidera to zestaw ćwiczeń, które pozwalają zbudować silny i płaski brzuch. Ćwieczenia pomagają w redukcji tkanki tłuszczowej gromadzącej się w okolicach brzusznych. Jest to jedna z najczęściej występujących i trudniejszych otyłości do zredukowania. Sama Szóstka Weidera nie rozwiąże problemu. Polecam dodatkowo inne formy aktywności - bieganie, jazdę na rowerze czy spinning.

 

W połączeniu z Szóstką Weidera dadzą widoczne i zadowalające efekty. Ponadto pamiętaj o odpowiedniej diecie - ta jest niezbędna do uzyskania płaskiego brzucha!

 

Już wkrótce w dziale Efekty zamieścimy obszerne materiały potwierdzające skuteczność ćwiczeń i doświadczenia naszych czytelników z ich wykonywaniem.

 

Krzysztof pyta

"Czy w czasie ćwiczenia 1, 3, 5 powtórzenia liczymy w ten sposób, że jedno powtórzenie to przyciągnięcie jednej nogi czy przyciągnięcie dwóch nóg?"

Ćwiczenia Szóstki Weidera należą do ćwiczeń, które należy wykonywać w powtórzeniach. Pełne powtórzenie to wykonanie ćwicznia obiema nogami.

 

Dzień Serie Powtórek
1 1 6

 

Oznacza to, że dla każdego ćwiczenia należy wykonać 6 powtórzeń, tak więc każdą nogą należy wykonać ruch po 6 razy. Licząc pojedyncze ruchy kończyn byłoby ich 12 na jedno ćwiczenie. Wyjątek stanowi ćwiczenie piąte i szóste. Tutaj powtórzenia liczy się pojedynczo.

 

Daniel pyta

"Czy jeśli skończę szóstkę Weidera i będę chciał zacząć jeszcze raz od nowa to powinienem zrobić kilka dni przerwy czy mogę "z marszu" zaczynać?"

Po zrobieniu całej serii Szóstki Weidera warto sobie zrobić z 10 do 14 dni przerwy, by mięśnie nadmiernie nie przyzwyczaiły się do wysiłku.Dzięki temu tkanka mięśniowa się zregeneruje a my zyskamy więcej energii na kolejne ćwiczenia.

Szymon pyta

"Czy jeśli po 2 seriach ćwiczeń przestaje czuć ból od napięcia mięśni brzucha i 3 serię robie tak na prawdę bez żadnych problemów, to jest to wina złego wykonywania ćwiczeń? Czy po prostu mięśnie przyzwyczajają się do tego wysiłku i jest to naturalne? Proszę o odpowiedź i ewentualną sugestię. Pozdrawiam :)"



Nadmierne obciążenie mięśni może powodować ból. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy pamiętać o rozgrzewce. Najlepszą formą jest kilka minut truchtania. Wówczas mięśnie się rozgrzeją a wykonywane ćwiczenia przyniosą najlepsze efekty.

 

W trakcie ćwiczeń Szóstki Weidera mięśnie poddawane są krótkotrwałym, silnym napięciom. To może powodować ból i jest naturalnym efektem. W trakcie ćwiczeń pomiędzy seriami należy zrobić krótką przerwę aby dać odpocząć mięśniom i tak by mieć siłę na kolejną serię.

 

Efekt zanikania bólu w trakcie ćwiczeń może być spowodowany niezbyt dokładnie wykonanym ćwiczeniem - mięśnie są eksploatowane i organizm nie ma siły aby wykonać wskazany ruch. Dlatego też między każdą serią wskazana jest krótka chwila na regenerację. Po ćwiczeniach pamiętaj o rozciągnięciu.