Dlaczego tyjemy? Niewidoczni wrogowie

Nie jesz obfitych posiłków, ćwiczysz codziennie a mimo to wciąż nie możesz stracić nadmiaru kilogramów. Twoje wysiłki nie dają efektów a Ty wciąż nie wiesz co robisz źle?

Image courtesy of dotbenjamin

Brzmi jak rozpaczliwa sytuacja ale jest kilka rzeczy. na które trzeba koniecznie zwrócić uwagę zanim zaczniemy obwiniać los.

 

Mało snu

Czujesz się zmęczony, zdenerwowany, nie masz energii? Kiedy nie śpisz wystarczająco długo zmianie ulegają różne funkcje organizmu związane z metabolizmem i tłuszcze stają się łatwiej przyswajalne. Zmęczenie może wpływać na obniżenie odporności na stres co może prowadzić do sięgnięcia po przekąskę w środku nocy a dalej do jedzenia i jedzenia. Staraj się spać zgodnie z zaleceniami do 8 godzin na dobę.

 

Stres

Dla większości z nas stres stymuluje apetyt a spadają funkcje metabolizmu. W wyniku stresu organizm uwalnia hormony takie jak kortyzon, które są odpowiedzialne za odkładanie tłuszczu na brzuchu. Może warto pomyśleć o jakimś zwierzątku lub innych sposobach zwalczania stresu?

 




Tabletki

Antydepresanty, sterydy, tabletki na sen czy pigułki antykoncepcyjne mogą wpływać na pojawienie się dodatkowych kilogramów. Mogą one powodować zwiększenie apetytu albo zmienić sposób odkładania się tłuszczu. Skonsultuj się z lekarzem i upewnij się, że zażywane przez ciebie medykamenty są dla ciebie odpowiednie.

 

Wiek

Po trzydziestce metabolizm obniża się nawet jeśli twój tryb życia pozostaje taki sam. Aby upewnić się, nic się nie zmieni wykonuj codzienne ćwiczenia i upewnij się, że prowadzisz zdrową dietę.

 

Problemy z tarczycą

Czujesz się zmęczony, masz bole głowy i nie możesz się skupić? Umów się na wizytę do lekarza i upewnij się, czy wszystko jest w porządku z twoją tarczycą.

 

A na sam koniec słodycze zastąp sałatą. Czy to aż takie trudne?

Wróć