Bądź najlepszy: Pilates

Pilates to popularny system ćwiczeń fizycznych wymyślony na początku XX wieku przez Niemca Josefa Humbertusa Pilatesa. W ramach cyklu Bądź najlepszy…dziś na warsztat bieżemy Pilates.

Bądź najlepszy...Pilates

Pilates to popularny system ćwiczeń fizycznych wymyślony na początku XX wieku przez Niemca Josefa Humbertusa Pilatesa. Ćwiczony jest głównie przez płeć piękną. Dzięki ćwiczeniom panie rozciągają i uelastyczniają wszystkie mięśnie ciała. Pilates to nic innego jak połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Ćwiczenia pomagają wzmocnić mięśnie bez ich nadmiernego rozbudowania i  odciążenia kręgosłupa. Ponadto poprawiają postawę, czynią ciało bardziej elastycznym. Pilates pomaga obniżyć również poziom stresu oraz wpływa na ogólną poprawę zdrowia.

 

W ramach cyklu Bądź najlepszy…dziś na warsztat bieżemy Pilates.

 

Nie przesadzaj z ilością

 

Trzy godziny ćwiczeń w tygodniu przyniosą najlepsze rezultaty, mówi Lynne Robinson trener i ekspert  pilatsu. "Jeśli nie możesz sobie na to pozwolić, kup DVD lub książki, które pomogą Ci ćwiczyć w domu. Stosuj zasady pilatesu w codziennych czynnościach siedząc przy komputerze a nawet stojąc w kolejce".

 

Ćwicz cardio

 

Dla pełnej sprawności, musisz uzupełniać pilates ćwiczeniami cardio. "Pilates pozwala wzmocnić siłę i oddychanie ale nie wzmacnia serca", mówi Robinson. "Ćwiczenia cardio i pilates znakomicie się uzupełniają i współgrają: Pilates pomaga poruszać się sprawnie w wybranym sporcie i


pomaga zapobiec urazom.

 

Znajdź alternatywy

 

Pilates można ćwiczyć nie tylko na matach, tak jak to zazwyczaj się robi ale również na urządzeniach zwanych reformatorami. "Mimo, że sesje są droższe, z zastosowaniem aparatury można szybciej osiągnąć rezultaty".

 

Pamiętaj o oddychaniu

 

Twórca Pilatesu Joseph Pilates spędził dużo czasu na studiowaniu wschodnich praktyk, takich jak medytacja i opanowanie oddechu, co w trakcie ćwiczeń ma kluczowe znaczenie. "To łączy umysł z  ciałem i podnosi samokontrolę, która jest kluczem do wykonywania doskonałych, idealnych ruchów ".

 

Zwolnij

 

W przeciwieństwie do ćwiczeń cardio, ćwiczenia pilatesu należy wykonywać zdecydowanie wolniej, a właściwie zgodnie z zasadą  „im wolniej, tym lepiej”. "Potężna siła i wytrzymałości pochodzi z wykonywania ruchów bardzo powoli. Pośpiech nie jest wskazany".

 

Dostosuj technikę do swoich możliwości

 

"Dostosuj technikę do ciała, a nie ciało do techniki", mówi Robinson. "To nie są zawody, więc zignoruj, co robi twój sąsiad i skup się na wykonywaniu ruchów najlepiej jak potrafisz. Pięć dokładnych i pełnych powtórzeń da lepsze efekty niż 10 byle jakich".

Wróć